MitID

Alle med NemID er i løbet af 2021 og 2022 blevet bedt om at få MitID - Danmarks nye digitale ID. 

Udrulning af MitID går nu ind i sin afslutning

Efter den 31. oktober 2022 kan du KUN bruge MitID i din netbank og til at godkende kortbetalinger på nettet. Dog kan du fortsat benytte NemID til alle offentlige og nogle private selvbetjeningsløsninger, men MitID er nu den primære ID-løsning i Danmark. Over en periode vil du opleve, at der er færre og færre muligheder for at bruge NemID. Vil du gerne fortsætte med at betjene dig selv på nettet, så skal du have MitID. 

Har du endnu ikke fået MitID, kan du fra den 1. november 2022 få MitID på følgende måder:

 

Få hjælp til MitID i Borgerservice

Har du bare spørgsmål i forbindelse med MitID, foreslår vi, at du ringer til os på telefon 4849 0000.

Du kan også få hjælp til MitID i Borgerservice ved at bestille tid nedenfor, før du møder op. Husk at medbringe gyldig legitimation.
Du finder oplysninger om hvilken legitimation du skal kan bruge for at få MitID på MitID.dk

MitID er udviklet på baggrund af behovet for en ny og fremtidssikker ID-løsning, som lever op til de nyeste internationale sikkerhedskrav af partnerskabet mellem Digitaliseringsstyrelsen og de danske pengeinstitutter. MitID ruster det digitale Danmark til fremtidens digitale udfordringer og muligheder.  

Leveret af borger.dk

Leveret af borger.dk

Leveret af borger.dk

Leveret af borger.dk

Leveret af borger.dk