Center for Politik, Personale og IT består af følgende teams:

Team Sekretariat

  • Sekretariat for borgmester, kommunalbestyrelsen og direktionen
  • Udarbejdelse af dagsorden og protokol til politiske møder
  • Sekretariat for huslejenævnet.

Team Kommunikation

  • Strategisk kommunikationsrådgivning for borgmester, direktion og centre
  • Kommunikationspolitik
  • Kommunikationsindsatser
  • Sociale medier
  • Borgersamarbejde
  • Pressehåndtering
  • Brandingstrategi.

Team Jura

  • Juridisk rådgivning for borgmester, kommunalbestyrelse, direktion samt rådhusets øvrige centre
  • Køb og salg af kommunens ejendomme samt udarbejdelse af lejekontrakter
  • Protokolfører ved Økonomiudvalget og Kommunalbestyrelsens møder. 

Løn og personale

  • Ansættelse og afskedigelse af personale.
  • Lønadministration og personalejura 
  • Konsulentbistand i forhold til lønbudget og ansættelsesretlige spørgsmål.
  • HR, eksempelvis lederevaluering, medarbejderudvikling og samarbejdsprocesser.
  • Arbejdsmiljø.

Team Tværgående Udvikling

  • Program- og projektledelse
  • Procesledelse og facilitering
  • Strategiarbejde
  • Procesoptimering
  • Involvering og samskabelse.
  • Ledersparring
  • Innovation
  • Koordinering
  • Analyser.

Team Digitalisering

  • Udarbejdelse af strategier og handleplaner for digitaliseringsindsatsen samt styring og implementering af de fælleskommunale digitaliseringsinitiativer.
  • Implementering af digitale selvbetjeningsløsninger til borgerne og digitalisering af interne arbejdsgange og ESDH.
  • Servicering og digital modning af organisationens it-brugere.

Team IT

  • Risikovurdering og sikkerhedskoordinering.
  • Service Management og porteføljestyring.
  • Program og projektstyring it projekter.
  • ESDH / og IT –arkivering.
  • It budget og kontraktstyring. 
  • Administration og controlling af softwarelicenser.
  • Administration, vedligeholdelse og datasikkerhed på kommunens netværk.
  • Indkøb og administration af fastnet telefoner.
  • Doc2 mail og sikkerpost administration.
  • IT support – helpdesk og onsite.
  • Hardware og brugeradministration.
  • Change Management (håndtering af systemændringer).
  • 2 Level support til skolerne.
  • Rådgivning og vejledning i indkøb af produkter som software og hardware.
  • Indkøb og administration af printere.
  • Systemovervågning, server administration og back up af data.
  • Applikationsforvaltning.