Post til døren
Er du ikke selv i stand til at hente din post i brevkassen, kan du søge om at få bragt den helt til døren.
Hvem kan søge om post til døren?
Du kan søge om levering af post til egen dør, hvis du på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer er ude af stand til selv at hente post i brevkasse ved skel eller brevkasseanlæg.
Der er ingen særlige regler for folkepensionister.
Hvad er post til døren?
Post til døren er en personlig ret, og det betyder, at det kun er adresseret post, der leveres til din dør.
Reklamer og gratisaviser, der ikke er personlig adresseret, vil blive leveret i din postkasse i brevkasseanlægget, hvis du bor i en etageejendom.
Når én i husstanden er tilmeldt post til døren, vil al adresseret post til husstanden blive leveret til døren. Post til døren er ifølge loven en personlig ret.
Hvordan ansøger jeg om post til døren?
Du søger Hørsholm Kommune gennem borger.dk.
Du kan bruge linket nedenfor.
Du skal afmelde post til døren hos kommunen.
Hvordan vurderer I min ansøgning?
Hvis du modtager omfattende hjælp fra kommunen, vil der ud fra en samlet vurdering afgøres, om du er ude af stand til selv at hente din post. Det må ikke tillægges betydning for afgørelsen, om andre i husstanden end dig selv kan hente post.
Hvis du ikke modtager omfattende hjælp fra kommunen og i øvrigt ikke er kendt af kommunen, skal du dokumentere dit behov for post til døren. Det kan fx være en lægeerklæring, som du selv betaler for, og som dokumenterer dit behov for post til døren.