Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Familieliv Rådgivning og hjælp til familier Har du brug for hjælp fra en voksen?

Har du brug for hjælp fra en voksen?

Føler du ikke, at du kan tale med dine forældre eller de andre voksne, du kender, hvis du har det svært?

Er du under 18 år, og er noget for svært til, at du kan klare det selv, skal du ikke stå alene med det. Du skal have hjælp fra nogle voksne, der lytter til dig. Det her er din side.

I kommunen sidder der nogle voksne. De vil gerne tale med dig og hjælpe, hvis du - eller en ven - har brug for det.

Har du brug for hjælp, så ring til os på 30 45 79 83

Måske ringer du, mens vi er til møde eller udenfor vores arbejdstid. Hvis du lægger en besked eller sender en sms, ringer vi til dig, så snart vi kan.

Hvis du har spørgsmål til, hvad du kan få hjælp til, og hvordan det foregår, når du kontakter kommunen, kan du finde mange svar i:
Spørgsmål og svar

Hvis du gerne vil læse et eksempel på, hvordan det er at ringe til kommunen, kan du læse mere i:
Hvordan foregår det, når du ringer til os

Hvis du skal til møde med en rådgiver i kommunen, kan der være nogle ord, som du ikke kender så godt. Dem får du her i en samlet liste herunder.
Svære ord, der er gode at kende

Vil du gerne vide mere om, hvordan kommunen finder ud af, hvilken hjælp du har brug for?

Vil du gerne vide, hvad det betyder at have en sag i kommunen, hvem du kan møde, og hvilke rettigheder du har? Så kan du se nogle korte film om det med Inge, som du måske kender fra Ultra Nyt.

Gå til videoerne på Youtube:

Afsnit 1: Til møde med kommunen: Hvorfor?

Afsnit 2: Når du skal tale med rådgiveren

Afsnit 3: Hvorfor vil rådgiveren vide, hvordan du har det?

Afsnit 4: Sådan finder rådgiveren ud af, hvordan du har det

Afsnit 5: Sådan kan hjælpen være

Afsnit 6: Hvad sker der bagefter?

Hørsholm Kommune
Slotsmarken 13